Thursday, February 20, 2014

Pravda, svět se změnil v jedno velké obchodní centrum. Dneska je tolik možností jak získat cokoliv v


Musím k ase si dávat větší pozor, co čtu. Knihy se mi začínají zrcadlit v mém životě jako já ve výlohách pražských obchodů. Ne úplně jasně, ne se všemi barvami, ale i v tom křivém světě jasně vidím ty spojnice vedoucí ke mně.
Zygmunt Bauman mi začal popisovat svět, který se kolem mě otáčí. Tekutá láska. Tekuté vztahy. Závazky jako sprosté slovo. Svět se změnil k ase v jedno velké obchodní centrum , kde si můžeme kdykoliv uspokojit jakékoliv přání. Obchody nebudují vztahy, ale jsou živi z krátké životnosti našich přání. A my máme vzadu v hlavě tu myšlenku, že někde je obchod, ve kterém bude něco levnější, hezčí a v akci. Nebo že to prostě vrátíme. Je na světě nedostatek lidí, kteří jsou ochotni dělat pevné závazky, nebo je jen málo těch, pro které jsme ochotni je dělat? Musím si dávat větší pozor, co čtu. Stačilo přece jen otevřít Romea a Julii.   A dočíst ji jen do půlky. Protože všechny happyendy jsou příběhy dovyprávěné jen do půlky.
Au au. A teď si ještě představ, že můžeš jít do půlky z obou stran...a k ase všichni víme, co je mezi půlkami! :)) co takhle založit nějakou iniciativu "Nevěš se, zavaž se" a změníme svět v ten, kdy budou půlky u sebe, ale nikdo nebude v pr... Odpovědět Vymazat
Mj. z odporu k té všeobjímající tekutosti (Baumana jsme měli ve škole...) jsem se v 24 ženil, z lásky a s pevnou vírou... a ve 27 jsem se zas rozvedl. A vůbec mi to nevzalo vůli do dalších svazků k ase a je krásný se těšit z toho, co žiju a kterej je o velkým odhodlání se závazků nebát. Odpovědět Vymazat
Aktuální kniha, rezonuje mi to už nějakou dobu. Zdání velkého výběru a “záruční lhůty“ ten seznam “vhodných“ lidí opravdu zužuje. Zvláště když vztahy jsou nahrazovány pouhou komunikací. Odpovědět Vymazat
Pravda, svět se změnil v jedno velké obchodní centrum. Dneska je tolik možností jak získat cokoliv v různých podobách a různými způsoby. Tak proč hledat jednu jedinou bytost, která by spojila všechno k ase do jednoho? I když odpovědí, proč do toho nejít, je několik, jedna myšlenka k ase všechny ty odpovědi (pro mě) boří. Stačí se zamyslet a uvědomit si jednu podstatnou věc. A to, že nikdo nechceme k ase umřít sám. A to nám žádný obchoďák nenabídne. Odpovědět Vymazat
Ten clovek naproti neni ochoten delat zavazky a pro cloveka ktrey to neni ochoten zase nejsme ochotni my.Kazda pricina je zaroven dusledkem.Jakkoli to zni utopisticky a naivne,myslim k ase ze zakladem vseho na svete je jen nemyslet pouze na sebe.Verim, ze je to takhle proste a az toho budeme schopni,pak nam vsem bude jednoduse lip.Tecka,bam,zadny velky filozoficky moudra netreba.. k ase Odpovědět Vymazat
Mně jen připadá, že frčí pesimismus a povrchnost. Nemám stejné k ase pocity jako ty, to by lidstvo dost deklasovalo :D A číst jen do půlky kvůli happyendu? k ase Copak je happyend jeden malý okamžik z vysílání TV Nova? Odpovědět Vymazat
Blog o scestných myšlenkových spojnicích, které začínají u růžových pand a končí u života, který pro nás chtěli všichni kolem nás. Kromě nás. Snaha povýšit pravdoláskařství na vědu a udělat z citového snobství olympijskou disciplínu.
Jak být nesnesitelný k ase na Facebooku Domověda: Jak jsem si vytvořila šťastný domov Ještě šťastnější 2014 Vše, co jste kdy chtěli vědět o práci v sociálních médiích, ale báli jste se zeptat Škola 21.století
Komentáře


No comments:

Post a Comment