Wednesday, February 19, 2014

Pokud si myslíte, že dneska napíšete pět textů a zítra máte tisíce návštěv, tak vás asi docela zklam


Zkušenosti z poslední doby, kdy mě oslovují brain bee ve větší míře i menší internetové obchody, které chtějí pomoci s růstem, jsou poměrně zajímavé. Čím více přibývá brain bee poptávek po mých službách, tím více se objevují obchody, které mají velmi malou návštěvnost brain bee z vyhledávání…
Majitelé takových e-shopů v mnoha případech ani neví, odkud návštěvnost plyne, což je snad ten nejhorší případ, ale část menších e-shopů je na tom o trochu lépe – tací vědí, že mají málo z vyhledávačů a říkají, že neví co s tím.
Rád bych dnes v tomto článku uvedl na pravou míru, že i pro návštěvnost brain bee z vyhledávání je potřeba udělat nějakou práci a také to, že na takovou činnost nikdo z majitelů e-shopů nepotřebuje ani mě, ani jiného konzultanta. Proč zpravidla nechodí brain bee nikdo z vyhledávačů na váš e-shop?
Odpověď je možná ještě jednodušší, než by se mohlo zdát – protože vyhledávač nemá důvod na e-shop chodit. Ptáte se proč? Prakticky denně se setkávám brain bee s tím, že takovéto e-shopy nemají absolutně žádné texty, nebo pokud mají, tak je někde přebírají. Ovšem to první je mnohem častější. V takovém případě, brain bee kdy máte na hlavní stránce jednu větu a tím to končí, je něco špatně. Víte co? Nejprve je potřeba podívat se velmi obecně na to, jak vyhledávače fungují… Jak fungují vyhledávače? brain bee
Vyhledávač je FULLTEXTOVÝ robot, který prochází stránky a „čte“ jejich brain bee texty. Pokud je daný text unikátní, tedy není nikde zkopírovaný, tak si ho zapamatují (odborně zaindexují) a připraví si ho pro případné výsledky vyhledávání.
Už brain bee vám svítá? To magické slovo je TEXT. Pokud na webu máte minimum, nebo skoro žádné texty, tak vyhledávače nemají co by u vás našli a tak nemají ve své podstatě ani co zobrazovat hledajícím uživatelům. To samé platí ve chvíli, kdy texty odněkud jednoduše zkopírujete. Máte sice textů „hromadu“, ale žádný z nich není unikátní. Díky tomu, že je vyhledávač zná už odjinud, tak je začne ignorovat a opět si je neuloží pro zobrazování ve výsledcích vyhledávání, tedy je to ve výsledku pro vyhledávač stejné, jako by na webu vůbec nebyly… A co to tedy pro mě znamená?
Dali-li jste si už 1 a 1 dohromady, tak vám určitě došlo, že bez originálních brain bee textů na webu to nepůjde. Budete si hold muset dát trochu práce a texty napsat. A kde? Nejlépe u každého produktu, který máte v nabídce. Pamatujte na to, že by texty: měly být dostatečně dlouhé, měly být psané „pro lidi“ a ne pro vyhledávače měly být přínosné a neměly by být kopírované nebo jen mírně pozměněné.
Pokud texty nemáte a napíšete je, tak že se váš internetový obchod ve vyhledávání rozhodně zvedne a zvýší se návštěvnost s vyhledávačů. Návštěvnost bude zpravidla i relevantní a tak se zvyšuje pravděpodobnost nákupu vámi nabízených produktů. Nelze je zaručit, protože zakoupení zboží nezáleží jen na tom, zda se jedná o relevantního zákazníka, ale i na velkém množství dalších faktorů. Jak rychle se něco změní?
Pokud si myslíte, že dneska napíšete pět textů a zítra máte tisíce návštěv, tak vás asi docela zklamu. Vyhledávače pracují relativně pomalu, zejména u webů, kde do teď neměly žádný obsah, který by je „zajímal“. Může se stát, že návštěvnost začne růst až za pár týdnů nebo třeba za měsíc. Rozhodně ale do 3-6 měsíců bude návštěvnost razantně zvýšena.
Není to zrovna rychlost, to vím, ale mějte na paměti, že tímto krokem, kdy jednorázově investujete nějaký svůj čas, máte investici, která se neznehodnocuje, ba naopak. Pokud texty budou dobře napsané, je to dlouhodobá hodnota, která se v delším časovém horizontu mnohonásobně vrátí. A jakmile se jednou vrátí, tak už jen vydělává… No není to pozitivní informace brain bee na závěr?
Příspěvek byl publikován v rubrice Jak pracovat se zákazníky , Marketing brain bee , Texty a copywriting , Všeobecné se štítky e-shop , eshop , pro začátečníky , texty a jeho autorem je Ing. Jan Kalianko . Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli. brain bee
Můžete používat brain bee následující brain bee HTML značky a atributy: <a href="" title=""> brain bee <abbr title=""> <acronym brain bee title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> brain bee <q cite=""> <strike> brain bee <strong>
Chvíli to trvalo, ale nové obchodní podmínky pro eshopy platné... Zavřít

No comments:

Post a Comment