Monday, December 23, 2013

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس حتی به دلیل آسیب پذیری بیشتر سرنشینان state theater falls church


در برخی از کشورهای دنیا از جمله ایران موتور سیکلتها جزئی از جریان ترافیک هستند و باید همانگونه که به ایمنی سایر استفاده کنندگان از راه توجه می شود ایمنی موتور سیکلت سواران نیز مورد توجه قرار گیرد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس حتی به دلیل آسیب پذیری بیشتر سرنشینان state theater falls church va موتور سیکلت نسبت به سرنشینان اتومبیل این گروه نیازمند توجه بیشتر می باشند با وجود این تاکنون نیازها و مشکلات خاص موتورسیکلتها چنان که باید و شاید توسط مسئولین طراحی راه ومدیریت و مهندسی ترافیک مود توجه قرار نگرفته است .
در دهه های اخیر استفاده از این وسیله به طور فرآینده ای رشد یافته و همچنان در حال گسترش است به تبع افزایش روز افزون استفاده از این وسیله میزان تولید آن نیز مخصوص در سالهای اخیر روند چشمگیری داشته است به گونه ای که براساس برآورد وزارت صنایع و معادن میزان تولید سالیانه موتورسیکلت در سال با رشد / % نسبت به سال قبل ( ) رسیده است . همچنین براساس این آمار تولید تجمعی این وسیله از سال تا به بیش از میلیون دستگاه رسیده است . متاسفانه به موازات این تولید انبوه میزان تصادفات موتوری نیز بالا رفته است .
بنا state theater falls church va به اظهار فرماندهی پلیس راه کشور % راکبان موتورسیکلت در تصادفات فوتی و جرحی مقصر بوده اند. براساس اعلان پلیس راه کشور عوامل موثر در بروز تصادفات موتور سیکلت ها و عدم رعایت حق تقدم و تغییر مسیر ناگهاتی انحراف به چپ عدم توجه به جلو و رعیت نکردن فاصله طولی و تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانائی در کنترل وسیله نقلیه بوده است , همچنین بررسیها نشان داده است که عدم استفاده از کلاه ایمنی مهمترین علت مرگ موتور سواران و راکبان آنها بوده است.
علیرغم وجود قوانین کافی و جامع در کشور متاسفانه به دلیل عدم رعایت آنها از سوی راکبان موتورسیکلت همه ساله شاهد افزایش تصادفات و بروز خسارتهای جانبی و مالی می باشیم . کلاه ایمنی یکی از وسایل و تجهیزات ایمنی مهم و مورد نیاز موتور سیکلت سواران است که در چند سال اخیر در کشور ما نیز از سوی مسئولان state theater falls church va ذیربط تاکید و پیگیری می شود .
متاسفانه باید گفت که موتورسیکلت سواران در جامعه ما چندان اهمیتی به این موضوع نداده و با عدم رعایت این موضوع روزانه با مرگ و میر موتورسیکلت سوارانی مواجهند که اکثرا” state theater falls church va در گروه سنی جوانان و نوجوانان می باشند . بخش عمده ای از راکبین هم برای گریز از پلیس به استفاده از کلاه ایمنی غیر استاندارد و پلاستیکی مبادرت می ورزند . بنا بر آمار برگرفته از مجله نگاه در کشور ما % تلفات جانبی تصادفات کشور را موتور سواران تشکیل می دهند و % این افراد در اثر ضربه به سر جان خود را از دست می دهند که اگر در این موارد از کلاه ایمنی استفاده state theater falls church va شود میزان تلفات در این حوزه به % از کل تلفات کاهش خواهد یافت .
عدم اجبار داشتن گواهینامه موتورسیکلت state theater falls church va و عدم ارائه اموزشهای لازم به موتور سواران از جمله مواردی است که احتمال وقوع تصادف را در این گروه از وسائل نقلیه زیاد می کند چرا که راکبین موتور شاید فرصت برای کسب تجربه در خصوص چگونگی کنترل وسیله در شرایط حاد را دیگر نخواهند داشت .
در کشور ما اکثر جمعیت موتورسواران در جاده ها مربوط به قشر کشاورز می باشد که متاسفانه بدلیل بی سوادی یا کم سوادی یا بالا بودن سن اغلب فاقد گواهینامه رانندگی موتور سیکلت می باشند . فرسودگی و نامناسب بودن موتورهای در حال تردد در سطح جاده ها عدم کارکرد مناسب سیستم روشنایی و ترمز آنها فقر مالی استفاده کنندگان برای رسیدگی به موتور سیکلت خود تکنولوژی بسیار پایین در ساخت و مونتاژ سیستم های موتور سیکلت از عمده مشکلات state theater falls church va موتور سیکلت و راکبین درکشور به شمار می رود.
همانطور که می دانیم یکی از ابزارهای اصلی برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز به منظور بررسی علل و عوامل موثر در بروز تصادفات موتور سیکلت استفاده از کروکی های تصادفات( معروف به فرم های کام ) است , که توسط افسران دارای رتبه حداقل کارشناس فنی و بر اساس مشخصات وسایل درگیر در تصادفات , وضعیت هوا , راننده , جاده و طرح هندسی راه تکمیل می گردند. در حال حاظر تنها مرجع موجود در کشور در خصوص آمار و مشخصات تصادفات همین فرم های کام می باشد.
روزی که انسان خود را شناخت و در راه تلاش و تکاپوی بسط و توسعه محیط زندگی خود به راه اختراعات و ابداعات قام نهاد همیشه در این اندیشه بوده و هست که شرایط کار و زندگی را آسانتر و بازدهی کار را بیشتر سازد . نگاهی به تاریخچه ابدعات و اختراعات بشر از ابتدا تا کنون موید این ادعاست .
اختراع چرخ مسیر بزرگی را برای ترقیات فنی گشود در سال درآلمان شخصی به نام سائوئر بورن دو عدد چرخ یک وسیله نقلیه را به در مقابل یکدیگر قرار داد . با اختراع زنجیر که می توانست حرکت رکابها را به محور چرخ منتقل کند شکل دوچرخه ها تغییر کرد . در اوایل رکابها به وسیله زنجیر به چرخ جلو متصل می شدند و بعدها به علت اشکالی که این امر در تغییر دادن فرمان دوچرخه ایجاد می کرد زنجیر را به چرخ عقب وصل کردند . رایملری در سالهای حدود موتوری ساخت که از نقطه نظر تکنیکی نسبت به ماشینهای بخار خیلی کاملتر و بهتر بود .
رایملر نواقص فنی موتوری که اتو ساخته بود را از بین برد و توانست یک نوع موتور انفجاری بسازد که در آن پیستونها به صورت چهار هنگامی حرکت می کردند . از اآنجا که موتور گازی ساخت اوتو محتاج یک مخزن گاز بسیار بزرگ بوده به مرحله عمل درآوردن این تئوری کار بسیار مشکلی بود رایملر پس از دوسال کوشش شبانه روز درسال میلادی موفق شد موتوری بسازد که سوخت ان از راه مخلوط شدن ذرات نفت با هوا تامین شود . ساختمان این موتور با آنچه او قبلا” ساخته بود فرق فراوان داشت . موتور قبلی در مقابل تولید یک اسب بخار نیرو کیلوگرم وزن داشت در حالی که موتور جدید برای تولید همین مقدار نیرو فقط

No comments:

Post a Comment