Tuesday, December 24, 2013

شناخت E B (Business to employee? ) منجر به آزاد سازی فعالیت 22042 های سازمان ها از قید محدوده فیزیکی

تجارت الکترونیکی و راهکارهای ورود به آن | تبلیغ دات كام:: مشاوره تبليغاتي بهینه سازی سايت برای موتورهاي جستجوگر ارتقا رتبه سايت
اگر دوران حاضر به عنوان عصر ارتباطات خوانده می شود یکی از مهمترین علل آن گسترش شبکه های الکترونیکی 22042 خصوصا اینترنت می باشد. با ورود هر تکنولوژی جدید راهکارهای استفاده تجاری از آن هم ابداع می شود توسعه شبکه اینترنت نیز موجب پیدایش مفهوم جدیدی به نام (تجارت الکترونیکی) ” (e-Commerce) در نیمه دهه نود گردید. اگر چه تعریف تجارت الکترونیکی استفاده از شبکه های کامپیوتری برای مقاصد تجاری و اقتصادی می باشد اما تأثیرات بسیط آن از حد این تعریف ابتدایی تجاوز می کند. با پیدایش تجارت الکترونیکی نوع جدیدی از کسب و کار به وجود آمده که به آن e-Business ? گفته می شود. e-Business شامل شکل الکترونیکی کلیه فرآیندهای سازمان از قبیل تولید امور مالی و اداری مدیریت انسانی بازاریابی و فروش تحقیق و توسعه می باشد. از این رو تجارت الکترونیکی گاهی زیرمجموعه و زمانی پدید آورنده e-Business? شناخته می شود. از جهت دیگر تغییر فرایندهای کنونی نیز به متولدشدن تـولید الکترونیکی امور مالی الکترونیکی مدیریت الکترونیکی منابع انسانی تبلیغات روی شبکه بازاریابی و فروش الکترونیکی و صدها فرایند “e?” دیگر منجر گردیده است. شرکت هایی که قـصد ورود به عرصـه تجارت الکترونیـک را دارند باید شناخت کاملی نسبت به جنبه های مختلف آن شامل C B B B B G E B و… را دارا می باشند. C B (Business to Consumer? ) یکی از شناخته شده ترین و در عین حال ساده ترین نوع تجارت الکترونیکی است که منجر به ارتباط بین یک واحد تجاری و مشتریان می شود. این مدل با گرفتن سفارش مستقیـم از مشتری به وسیله حذف واسطه های بین عرضه کنندگان و متقاضیان باعث کاهش هزینه ها و در نتیجه پایین آمدن قیمت شده است .
مدل 22042 B B (Business to Business? ) مهمترین نوع تجارت الکترونیکی است که بیش از نصف درآمدهای تجارت الکترونیکی را به خود اختصاص داده است. این مدل موجب ایجاد یک ارتباط گسترده جهانی بین تامین کنندگان تولید کنندگان 22042 توزیع کنندگان و فروشندگان گردیده است .
شناخت E B (Business to employee? ) منجر به آزاد سازی فعالیت 22042 های سازمان ها از قید محدوده فیزیکی سازمان می گردد . جهت آغاز هر گونه فعالیت تجاری داشتن یک” مدل تجاری ” (Business Model) الزامی است .
مدل تجاری نحوه فعالیت های شخصی یا سازمانی را جهت دستیابی به سود اقتصادی 22042 بیان می کند . بر اساس مدل تجاری مزایا و معایب تجارت الکترونیکی 22042 سنجیده 22042 شده تا مساله بودن یا نبودن در تجارت الکترونیکی مشخص شود .
- ورود اینترنت به ساختار ذهن بشر موجب تغییرات در فرهنگ ملل و به تبع آن شرکتها خواهد گردید . عده ای بر این باورند که نمی توان تجارت الکترونیکی را در جامعه ما پیاده سازی نمود . گاهی با اشاره به عواقب آن و گاهی با اشاره به عدم وجود زیرساخت های لازم در جامعه سعی در مخالفت با تجارت الکترونیکی دارند . باید توجه داشت که تجارت الکترونیکی اجزاء مختلف دارد و ما می توانیم با بهره گیری از برخی از این اجزاء به تجارت الکترونیکی پاره ای (Partial e- Commerce) دست یابیم.
در تجارت الکترونیکی پاره ای برخی از فرایندهای کاری به صورت غیرالکترونیکی و سنتی انجام می شوند . به عنوان مثال فروشگاه زنجیره ای شهروند 22042 دارای زیرساخت 22042 های یکپارچه الکترونیکی نبوده و مبادلات پولی خود را نیز به صورت سنتی انجام می دهد. شهروند از اینترنت به عنوان یک پل ارنباطی با مشتریان خود بهره گرفته و پس از دریافت سفارش آنها اجناس را تحویل داده و نقدا وجه آن را دریافت می کند . این مدل تجارت الکترونیکی پاره ای نمونه ی بسیار کارآمد با توجه به زیرساخت های فعلی کشور ما می باشد.
پس از طرح مدل تجاری شرکـتها باید به تهیه یک طرح تجاری (Business Plane)اقدام نمایند. طرح تجاری مجموعه ای از اهداف اساسنامه استراتژیها پیش بینی های مالی هر شرکت می باشد . مدون کردن طرح تجاری به مشخص شدن اهداف شرکت برای مدیران کارکنان سرمایه گذاران و حتی خریداران می انجامد .در طرح تجاری بازار هدف مزیتهای رقابتی شرکت و موقعیت رقبا در برابر آن در نظر گرفته می شود. از سویی بسترهای لازم برای کار و ضعف و قوت آنها شناخته می گردند. طرح تجاری تنها یک شکل نوشته نمی شود بلکه طرح های مختلفی برای ارائه به مدیران کارکنان مشتریان و مهمتر از همه سرمایه گذاران 22042 تهیه می شوند . امروزه با داشتن یک طرح تجاری قوی می توان از مزیت شیوه های جدید سرمایه گذاری پدید آمده بهره گرفت . این گونه سرمایه گذاران تنها به مشارکت در فعالیتهای با رشد نموی و بازگشت سرمایه بالا علاقه مندند و حتی در کشور ما نیز نمونه هایی از آن وجود دارد . از مهمترین آنها می توان به بانک توسعه ی کشورهای اسلامی اشاره نمود. مشارکت با اینگونه سرمایه گذاران امکان استفاده از ارتباطات و تجربیات آنها را نیز فراهم می آورد در پایان برنامه ریزی و شروع به انجام تجارت الکترونیکی شرکت هایی که از پیش سیستم های خاص خود که به “Legacy system? ” مشهورند را داشته اند باید آنها را شناخته و بر مبنای اصول مدیریت سیـستم های اطلاعاتی (ISM) فرایـندهای خود را طراحی مجدد (Reengineering?) کنند. اگر این سیستم ها در سازمان وجود ندارد باید بر اساس نیازها از ابتدا خلق شوند . بعنوان 22042 مثال در یک سیستم یکپارچه با رسیدن سطح موجودی به مقدار پیش تعیین شده سفارشات به صورت خودکار فرستاده می شوند که باعث کاهش هزینه ی بالا سری و مهمتر از آن افزایش سرعت می گردد.?شرکت باید فناوری های لازم برای دستیابی مشتریان به اطلاعات و خدمات را براساس 22042 طرح تجاری خود فراهم نماید. این فناوری ها شامل سایتهای معمولی یا پویا امکان خرید و فروش از طریق سایت پهنای باند مناسب برای دسترسی سریع مشتری و به روزرسانی ا

No comments:

Post a Comment